Account has exhausted its payment limit

  • Profile Image
    Deay
    Asked on June 24, 2020 at 02:37 AM

    Hi there


    I upgraded to Bronze on Monday but my offering is proving way more popular than I expected and I am at 80 subscribers. Can I go to Silver by paying just the difference rather than having to pay for another full month again? 

    Thanks


    Norah

    Screenshot
  • Profile Image
    roneet
    Answered on June 24, 2020 at 03:51 AM

    You have received 83 payment submissions this month so this is the reason that the payment limit is going to exhaust. You have a limit to receive 100 payment submissions.

    You may check the limits from the usage section of your account:

    https://www.jotform.com/help/408-Understanding-Your-Account-Usage-and-Limits

    To upgrade the account please refer to this guide:

    https://www.jotform.com/help/331-How-to-Upgrade-My-Account

    Once you upgrade to the Silver you would be charged the difference amount.

    We can also cancel your current subscription and provide a refund of the amount so that you can subscribe to the Silver subscription from fresh.

    Please let us know how you would like to proceed.

    Thanks.

  • Profile Image
    Deay
    Answered on June 24, 2020 at 12:52 PM

    Hi there

    Thanks for your reply - I'd like to upgrade to Silver please - can you send me a link to pay the difference? Or, how do I do it?

    I didn't expect to hit 83 subscribers in 2 days :-)

    Thanks again


    Norah


  • Profile Image
    Lorenz_A
    Answered on June 24, 2020 at 03:31 PM

    Greetings,

    You may upgrade your account's subscription using the link below. 

    Silver monthly subscription: http://sites.fastspring.com/interlogy/product/jotformsilvermonthly?referrer=Deay

    Silver yearly subscription: http://sites.fastspring.com/interlogy/product/jotformsilveryearly?referrer=Deay

    Please do let us know once you've upgraded your account to silver, so we can cancel your current subscription and process a refund. 

    Thank you. 

  • Profile Image
    Deay
    Answered on June 25, 2020 at 03:45 AM

    Thank you - all done. I look forward to receiving the refund. 


    Great service by the way. 


    Thanks


    Norha

  • Profile Image
    Richie_P
    Answered on June 25, 2020 at 05:01 AM

    Hello Norha, I have checked your account subscription and you're on the Silver plan.

    The system has pro-rated your subscription upgrade from Bronze monthly to Silver monthly.

    In which you have only paid the difference for the upgrade to Silver.

    There is no refund for this case as the subscription was pro-rated.

    Here is the latest invoice:

    https://jotform.onfastspring.com/account/order/INT200625-4811-71101B/invoice

    Hope this information helps.

    If you have further questions, let us know.